Magazyn dla rodziców i dzieci.

 

Jedzenie, które leczy

7
  01/02/2014  |   Kategoria ABC Żywienia

Jedzenie, które nie tylko jest smaczne, lecz także wzmocni naszą odporność i pomoże zachować atrakcyjną figurę to marzenie każdej kobiety. Okazuje się, że takie „magiczne” produkty są znane i wykorzystywane od wieków. Wystarczy po nie sięgnąć i wyczarować coś pysznego!

 Wszechstronny imbir

Kłącze imbiru ma tak wiele wspaniałych właściwości, że z powodzeniem mogłoby znaleźć się w domowej apteczce. Przede wszystkim imbir ma działanie przeciwzapalne, a zatem doskonale zadziała przy przeziębieniu czy nawet łagodnych chorobach stawów. Skutecznie odkaża, dlatego możemy wykonywać z niego np. płukanki na bolące gardło. Do tego ułatwia trawienie, zmniejsza mdłości, niweluje obrzęki i świetnie rozgrzewa w chłodne dni. Imbir bardzo często używany jest w kuchni azjatyckiej – m.in. japońskiej oraz indyjskiej. Stworzymy z jego wykorzystaniem pyszne dania rybne, a także makarony i egzotyczne mięsa. Możemy też spróbować przyrządzić sushi z imbirem marynowanym. Jeśli jednak nie czujemy się jeszcze na siłach, aby samodzielnie sprostać takiemu wyzwaniu, poszukajmy ulubionych dań w Internecie, np. za pomocą aplikacji mobilnej pyszne.pl.

 Kasza jaglana na odporność

 Znana od wielu lat i używana często w kuchni staropolskiej kasza jaglana dziś uległa nieco zapomnieniu. Niesłusznie! Jest nie tylko smaczna, lecz przede wszystkim niezwykle zdrowa. W zadziwiający sposób podnosi odporność organizmu, jest też bardzo lekkostrawna i działa odkwaszająco. Zwiększa wydolność całego ciała oraz pomaga radzić sobie z infekcjami górnych dróg oddechowych. Kaszę jaglaną możemy jeść zarówno na słodko, jak i na słono. Nadaje się na dodatek do mięsa, ryb lub warzyw, można z niej jednak przyrządzić całkiem samodzielne danie. Dodajmy do niej pietruszkę, oliwki, suszone pomidory, ulubione przyprawy i oliwę – stworzymy smaczną i lekką przekąskę. Na słodko będzie pyszna z rodzynkami, jabłkiem i orzechami – posypana cynamonem i odrobiną cukru.

 Oswoić szpinak

 Szpinak często kojarzył nam się z przykrymi momentami z czasów dzieciństwa – faktycznie, w postaci rozwodnionej papki nie wygląda i nie smakuje dobrze. Warto jednak pokonać swoje uprzedzenia i sięgnąć po nowoczesne, przepyszne potrawy z jego udziałem. Jeśli akurat nie mamy czasu na gotowanie, możemy poszukać zdrowego jedzenia w aplikacji online  dostępnej w Krakowie. Co takiego daje nam szpinak? Oprócz żelaza, którego zawartość jest chyba najczęstszym argumentem przemawiającym za jego spożywaniem, zawiera też witaminę K i witaminy z grupy B, cenne karotenoidy, potas, magnez oraz wapń. To wyjątkowe warzywo możemy spożywać na surowo w postaci sałatek, bądź kładąc je po prostu na kanapki. Świetnie smakuje lekko podduszone, a z dodatkiem śmietanki, czosnku oraz przypraw sprawdzi się jako nadzienie do pierogów czy naleśników.

 

Czasem nie trzeba wiele, aby zapewnić sobie lepsze zdrowie. Warto sięgnąć po wartościowe i pyszne produkty, dzięki którym wzmocnimy nasz organizm.

pyszne-jedzenie


Autor

Joanna


7 komentarzy


  1. Arleta
     
    Arleta

    czasami mam wrażanie, że niektóre matki tylko tak gadają. Moje dzieci i dzieci wszystkich znajomych czy w rodzinie nie lubią ani kaszy ani szpinaku. Próbowałam, ale kończyło się, że chodziły głodne, bo wolały nie jeść nic, niż zdrowy szpinak




  2. kaja
     
    kaja

    Potrawy leczą to prawda ale te ze zdrowych produktów, z ekologicznych gospodarstw lub z własnej działki. Od momentu jak pojawiły sie dzieci staram się właśnie takie kupować moje dzieciaki jedzą zdrową żywność i nigdy nie miały problemów z alergia czy tez z układem odpornościowym.




  3. mila
     
    mila

    Wszystkie te potrawy, choć zdrowe i dla większości smaczne, to dania, w których nie gustują dzieci. Trudno dziecko przekonywać do czegoś do czego się nie da przekonać. Efekt może byc zgoła odwrotny.




  4. sstokrota
     
    sstokrota

    Jedzenie zwłaszcza zdrowe wcale mi się nie podoba ale aplikacja mobilna owszem, pewnie nie raz z niej skorzystam. Coś może dla siebie wybiorę, może przy okazji będzie też zdrowe 😉




  5. anita
     
    anita

    Używam imbiru jakoś środek wspomagający przy nudnościach, choruję na migrenę więc są one częstym objawem podczas ataku, pijąc napar z imbiru nie mam obaw że połknięty sumamigren wyląduje za moment w toalecie.




  6. krysia
     
    krysia

    Moje dzieci lubią kaszę od małego je przyzwyczaiłam i teraz często gości na naszym stole jest zdrowa i smaczna.Szpinak jednak nie przejdzie haha




  7. Bora136
     
    Bora136

    No właśnie kasza, jak przekonać do niej dzieciaka?





Odpowiedz


(wymagane)