Magazyn dla rodziców i dzieci.

 

Proste i szybkie obiady do pracy – jak je przygotować?

0
  02/07/2017  |   Kategoria Przepisy

Zauważyłeś, że od jakiegoś czasu w pracy jadasz głównie fast foody? A może brak Ci pomysłów na obiady, które mógłbyś nosić w lunch boxie? Koniecznie musisz to zmienić! Nieprawidłowe odżywanie może być nie tylko przyczyną tycia, ale też poważnych schorzeń, np. awitaminozy czy zaburzeń trawienia. W najnowszym tekście prezentujemy trzy przepisy na dania obiadowe, które nie tylko będą proste i szybkie w przygotowaniu, ale także zdrowe.

Placki cukiniowo-marchewkowe

Rzadko jadasz cukinię i marchewkę? A to błąd! Cukinia to źródło odpowiadającego za piękną skórę beta karotenu oraz witamin A, C, K i B1. Z kolei w marchewce znajdziesz składniki takie jak wapń, potas, miedź, fosfor, żelazo, kwas foliowy czy redukujące poziom złego cholesterolu pektyny. Warto więc przygotowywać dania z ich zawartością, np. packi cukiniowo-marchewkowe. Co musisz kupić, żeby przyrządzić tę potrawę? 5 cienkich, niewymagających wyciągania pestek cukinii, szklankę mąki, 4 duże marchewki, 2 jajka, garstkę posiekanego szczypiorku oraz sól i pieprz. Zacznij od starcia, a następnie posolenia cukinii. Potem odstaw ją na co najmniej 25 minut, a po upływie tego czasu odcedź z nagromadzonej wody. Dodaj starte marchewki i resztę składników. Wszystko dokładnie wymieszaj. Smaż na rozgrzanej patelni (bez oleju) uformowane placuszki. Podawaj ze śmietaną.

Makaron ze szpinakiem

Uwielbiasz dania kuchni prosto ze słonecznej Italii? Wielokrotnie zachwycałeś się makaronami serwowanymi w miejscach takich jak restauracja włoska Estella? Pamiętaj, że cześć z nich możesz przygotować samodzielnie. Jedną z takich potraw jest bez wątpienia makaron ze szpinakiem. Jest nie tylko pożywna, ale też zdrowa. W końcu szpinak jest źródłem witaminy C oraz luteiny (przeciwutleniacza), a nawet obniżającego wysokie ciśnienie potasu. Co potrzebujesz do przygotowania tego przysmaku? Paczkę mrożonego szpinaku, pół paczki makaronu penne, pół opakowania serka marscapone, małą pierś z kurczaka, garstkę kukurydzy oraz ulubione przyprawy (sól, pieprz, oregano, bazylia) i łyżeczkę oliwy z oliwek. Zacznij od ugotowania makaronu – koniecznie powinien być al dente. W międzyczasie na oliwie z oliwek podsmaż pokrojonego w kostkę kurczaka i dodaj szpinak – musi się rozmrozić. Gdy makaron będzie gotowy odcedź go i dodaj szpinak oraz kurczaka. Następnie wsyp kukurydzę, a na patelni rozpuść marscapone. Gdy uzyska płynną konsystencję dodaj go do garnka z makaronem i dokładnie wymieszaj. Całość przypraw według uznania.

Zupa krem z brokułów

Doszły Cię słuchy, że brokuły to skarbnica witamin C, PP, B1 oraz składników takich jak magnez, potas czy kwasy omega-3? W takim razie koniecznie musisz nauczyć się gotować pyszną zupę krem z brokułów. Do jej przyrządzenia potrzebujesz 2 kostki rosołowe (szukaj tych nie zawierających glutaminianu sodu), ¼ selera, pół pora, 3 marchewki, 3 duże ziemniaki, 1 pietruszkę, brokułów, ulubionych przypraw oraz pół opakowania kwaśnej śmietany. Kostki rozpuść w 1,5 wody, a następnie do wywaru dodaj seler, por, marchewki, ziemniaki i pietruszkę. Po 45 minutach dodaj rozdzielone różyczki brokułów i przyprawy. Gdy zielone warzywa zmiękną, wyłącz zupę i poczekaj aż przestygnie. Następnie całość zblenduj na gładką masę z dodatkiem śmietany. Gotowe!


Autor

MK


0 komentarzy



Skomentuj


Odpowiedz


(wymagane)