Dieta przed ciążą – jak się przygotować?

0
3

Dziś większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę, że odpowiednia dieta ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie oraz zdrowie. Odpowiedni sposób odżywiania się to podstawa, którą zaleca się ciężarnym kobietom. Czy istnieją jednak wskazówki dietetyczne dla pań, które dopiero zamierzają starać się o dziecko? Owszem i jest tych porad dość sporo. Oto jak powinna wyglądać Twoja dieta przed ciążą. Już teraz przygotuj się do tego wyjątkowego stanu.

Choć ciąża nazywana jest stanem błogosławionym, to nie ukrywajmy, że dla organizmu każdej kobiety jest to dość spore wyzwanie. Dlatego też warto wzmocnić się przed tym wyjątkowym momentem odpowiednią dietą bogatą w określone wartości odżywcze. Co zatem warto jeść przed ciążą? Z czego z pewnością powinnaś zrezygnować, jeśli z najbliższym czasie wraz z partnerem chcesz starać się o dziecko?

Złoty kwas foliowy

Dieta przed ciążą powinna być w pierwszej kolejności bogata w kwas foliowy. Doskonale wpływa on na nasz układ nerwowy oraz mózg. Oprócz tego znane są jego znakomite właściwości na prawidłowy rozwój noworodków. Warto również nadmienić, że kwas foliowy zapobiega uszkodzeniom cewki nerwowej u płodu. Dobrze jest więc zwiększyć spożycie produktów bogatych w ten związek, szczególnie jeśli wcześniej kobieta stosowała pigułki antykoncepcyjne (te hamują przyswajanie kwasu foliowego). Co zatem warto jeść? Banany, pomarańcze, ryż, szpinak oraz sałatę.

Produkty bogate w wapń

Z każdym kolejnym tygodniem ciąży, Twoje ciało będzie przybierać na wadze. Nie trzeba zatem mówić, że 9 błogosławionych miesięcy znacząco odbije się na Twoich kościach. Jeśli nie chcesz, by ich kondycja została nadszarpnięta, musisz koniecznie już przed samą ciążą zadbać o odpowiednie wzmocnienie. Doskonale sprawdzą się do tego jogurty, sezam, siemię lniane oraz… śledzie.

Pij dużo wody

Planując ciążę i przygotowując się do niej odpowiednią dietą, warto wiedzieć by stale nawadniać organizm i wypłukiwać z niego szkodliwe substancje. Spożywanie wody w dużych ilościach reguluje ludzką ”gospodarkę” wodną. Zachowanie odpowiedniej ilości H20 w organizmie zapewnia jego prawidłowe funkcjonowanie i dobrze wpływa na samopoczucie.

Ogranicz słodyczedieta-przed-ciaza

Przed samą ciążą dobrze jest ograniczyć spożycie słodyczy. Ta uwaga szczególnie należy się paniom, które po narodzinach potomka szybko chciałyby wrócić do idealnej sylwetki. W trakcie samej ciąży z pewnością pojawią się legendarne zachcianki i wówczas ilość spożywanych słodkości może wprawić w osłupienie. Dlatego też tuż przed zajściem w ciążę ogranicz puste kalorie, których później nie jest łatwo się pozbyć.

Zrezygnuj z kawy i alkoholu!

Na swoją dietetyczną czarną listę z pewnością powinnaś zapisać wszelkie używki. Mają one znaczący wpływ na naszą kondycję oraz zdrowie. To ostatnie jeszcze szczególnie istotne dla przyszłej mamy oraz jej planowanego dziecka.

Dieta także dla przyszłego taty

Dieta przed ciążą powinna w jakimś stopniu objąć też Twojego partnera. Odpowiedni sposób żywienia ma wpływ na jakość i kondycję plemników w jego nasieniu. Jeśli więc chcecie zwiększyć szanse poczęcia, powinniście oboje stosować się do tych dietetycznych wskazówek.

Wojciech Chentkiewicz
Artykuł został przygotowany na podstawie: http://dzieci.pl/kalkulator-dni-plodnych.html

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swojeimię