Płatki śniadaniowe – jakie najlepsze dla dziecka?

0
1897

Niemal wszystkie dzieci uwielbiają płatki śniadaniowe. Najlepiej smakują rano na śniadanie z ciepłym bądź zimnym mlekiem. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by pałaszować je także w ciągu dnia. Dzieci zazwyczaj wybierają te o fikuśnych kształtach: kółka, ciasteczka, poduszeczki, łódeczki czy gwiazdki. Powodzenie maja te czekoladowe, te z nadzieniem i różnokolorowe.

Ale czy na pewno są one aż tak zdrowe? Co z zawartością cukru? A gdzie błonnik?

Okazuje się, że wiele z tych kolorowych i o ciekawych kształtach chrupek jest przesłodzona i głównym ich składnikiem jest mąka kukurydziana. A wiadomo, że jej nadmiar może prowadzić do uciążliwych i niezdrowych zaparć. Jeśli więc, wasze dziecko ma problemy z prawidłową przemianą materii – musicie ograniczyć mu spożywanie takich płatków śniadaniowych. I także ze względu na dużą ilość cukru nie powinno dziecko jeść tych płatków codziennie.

Czy w takim razie zrezygnować z nich całkowicie? Nie dajmy się zwariować. One dla naszych dzieci są bardzo smaczne i sprawia im przyjemność podjadanie ich. Więc bez stresu można od czasu do czasu je podawać. Zdecydowanie lepsze to niż typowe chipsy. Ale trzeba też nauczyć dziecko jeść pełnowartościowe płatki śniadaniowe, których skład zawiera płatki owsiane oraz suszone owoce i orzechy. Taka miska pełna mleka i zdrowego musli jest pożywna i korzystnie wpływa na cały organizm dziecka. W tym przypadku nie ma ograniczeń co do ilości spożywania. Można jej jeść codziennie.

Niestety dzieci niechętnie je jedzą. Mniej słodkie, nieciekawy wygląd – trudno je przekonać na początku do takiej zmiany smakowej i wizualnej. Dobrym sposobem będzie mieszanie ich razem. Garść musli dosypmy do np. miodowych kółeczek. Jest szansa, że nasze dziecko w ten sposób powoli przyzwyczai się do smaku owsianych płatków i suszonych owoców. Bądźmy wytrwali i systematyczni w tym temacie a gwarancja zmiany upodobań smakowych będzie stuprocentowa.

Co ważne, coraz częściej dostępne są w sklepach płatki śniadaniowe – te w ulubionych przez dzieci kształtach i smakach – o mniejszej zawartości cukru oraz składzie wielozbożowym. I takie kółeczka czy kuleczki możemy serwować naszym pociechom.

[box_warning]Wybierajmy zatem uważnie. Czytajmy skład. Uczmy nasze dzieci jeść płatki górskie owsiane z suszonymi owocami o chrupiącymi orzechami – naturalna bomba witaminowa.[/box_warning]

 

 

 

 

 

 

o mniejszej zawartości cukru
wielozbożowe
owsianka na sniadanie

Łóżka dla dzieci

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Wpisz swojeimię