Na co zwracać uwagę, zatrudniając pomoc domową?

0
1000

Cechy charakteru, umiejętności i doświadczenie – to podstawa.

Czy jest sposób na jednoczesne posiadanie czystego mieszkania lub domu oraz niesprzątanie? Oczywiście! Zatrudnienie pomocy domowej to rozwiązanie stosowane coraz chętniej przez Polaków. Szczególnie tych, którzy na nadmiar wolnego czasu nie narzekają.

 

Kim jest pomoc domowa?

 

Pomoce domowe podzielić można na cztery grupy. W pierwszej z nich znajdują się osoby, które zatrudniamy do sprzątania. W drugiej – opiekunki do dzieci, w trzeciej – gosposie, które prowadzą dom, natomiast w ostatniej – opiekunki osób starszych. Oznacza to, że osoba odpowiedzialna za sprzątanie naszego domu lub mieszkania niekoniecznie zostanie popołudniu z naszym dzieckiem, niania nie ugotuje obiadu, gosposia nie umyje okien, a opiekunka seniora nie skosi trawnika.

Dobrze jest ten podział rozumieć. Przede wszystkim po to, by znaleźć do pomocy dokładnie taką osobę, której potrzebujemy. Równie ważne jest to, by zatrudniona przez nas osoba wykonywała taki zakres zadań, jaki wcześniej określiła w swojej ofercie.

 

Jak znaleźć pomoc domową?

Poszukiwania pomocy domowej prowadzić można na kilka sposobów. Bardzo często podstawowym z nich jest kontakt z rodziną czy znajomymi, którzy korzystali już z usług tego typu. Pozyskane tą metodą kontakty, jeżeli idą w parze z referencjami, mogą być nieocenione.

W tej sprawie warto także zajrzeć do Internetu. Skorzystać możemy zarówno z portali społecznościowych, jak i  ogłoszeniowych. Szczególnie przydatny może być specjalistyczny serwis www.pomocedomowe.pl, dzięki któremu błyskawicznie znaleźć można pomoc domową albo gosposię. W serwisie zamieszczane są zarówno oferty osób, które planują zatrudnienie kogoś w tym charakterze, jak i propozycje poszukujących pracy.

Na co zwracać uwagę, zatrudniając pomoc domową?

Niezależnie od tego, czy poszukujemy osoby, której powierzymy sprzątanie w Warszawie, czy kogoś, kto kompleksowo zaopiekuje się naszym domem, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Pierwszą z nich są cechy naszej domowej pomocy. Zatrudniona osoba powinna być pracowita, odpowiedzialna, zdyscyplinowana, solidna oraz dokładna. Nie możemy zapominać też o uczciwości oraz zaangażowaniu. Ważna jest też zgodność charakterów pomiędzy pracodawcami a pomocą domową i zaufanie – będzie to w końcu osoba, która stanie się uczestnikiem naszego życia.

Kolejna sprawa to umiejętności. Jeżeli planujemy pozostawianie naszych pociech pod opieką gosposi, sprawdźmy najpierw, jakie ma podejście do dzieci. Podobnie zróbmy, jeśli do obowiązków pomocy należeć będzie wyprowadzanie na spacery naszego pupila. W niektórych przypadkach bardzo ważne jest prawo jazdy – by np. odbierać dzieci ze szkoły czy robić większe zakupy.

Na podjęcie decyzji w sprawie zatrudnienia wpływ powinno mieć też doświadczenie naszej potencjalnej pomocy. Zwłaszcza, gdy w naszym domu znajdują się wartościowe przedmioty wykonane z delikatnych materiałów lub wtedy, gdy domownicy zmagają się z alergiami na detergenty – wówczas przydatna będzie wiedza dotycząca środków, których można bezpiecznie używać. Dobrze, kiedy doświadczenie poparte jest pozytywnymi opiniami poprzednich pracodawców.

Istotne jest to, by jeszcze przed rozpoczęciem pracy, ustalić dokładny zakres obowiązków. Czy w ramach utrzymywania domu w czystości wymagamy też robienia prania, prasowania, regularnego mycia okien? Czy do zadań naszej pomocy będzie należeć gotowanie, robienie zakupów, koszenie trawnika lub wyprowadzanie psa? To kwestie, które warto uregulować wcześniej. Podobnie, jak wynagrodzenie, które powinno być satysfakcjonujące dla osoby zatrudnionej, pracodawcy oraz współmierne do wykonywanej pracy.

Łóżka dla dzieci

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Wpisz swojeimię