Prażenie składników

0
1719

Prażone płatki, nasiona czy orzechy nadadzą ciastu wspaniały aromat.

W piekarniku i na patelni: do prażenia używaj bardzo gorącej patelni bez tłuszczu – musi być czysta i sucha. Delikatnie poruszaj patelnią, aby składniki prażyły się równomiernie, ale nie mieszaj ich – ziarna mogą się połamać, więc możesz otrzymać patelnię pełną okruchów. W piekarniku natomiast rozprowadź je równomiernie  w formie i wstaw na środkowy poziom piecyka rozgrzanego do temperatury 225 C na 5-10 minut. Podczas ;prażenia w piekarniku porusz kilkakrotnie formą. Ważne by kontrolować proces prażenia, by składniki się nie przypaliły.

W kuchence mikrofalowej: tą metodą można prażyć np, orzechy. Ułóż je na talerzu przeznaczonym do kuchenki mikrofalowej i ustaw urządzenie na pełną moc (max. 800W), na 30-60 sekund.

Co nadaje się do prażenia:

  • Płatki owsiane: prażone charakteryzują się lekko orzechowym aromatem, który wspaniale pasuje do szarlotki, puszystych ciast, tart a także chlebów.
  • Nasiona: sezam, mak i pestki słonecznika czy dyni doskonale nadają się do prażenia. Idealne do herbatników, ciastek, chleba czy sałatek.
  • Wiórki kokosowe: prażenie poprawia smak wiórków kokosowych. Dodane do ciast, tart i słodkiego pieczywa nadadzą oryginalnego aromatu.
  • Orzechy: aby zdjąć skórkę z orzechów laskowych lub włoskich, trzeba je najpierw uprażyć. Kiedy skórka ściemnieje i zacznie odchodzić, układamy orzechy na czystej ściereczce i obcieramy je zez skórki. Orzechy prażone nabierają bardzo wyrazisty smak. Można je kroić lub mielić. Pasują do ciast i pieczywa.
  • Migdały: najpierw je blanszujemy i obieramy. Prażymy w całości lub posiekane. Doskonale nadają się jako posypka do ciast i deserów jak i sałatek.
Łóżka dla dzieci

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Wpisz swojeimię