4 rzeczy, które warto wiedzieć o odchudzaniu

0
113
Stosowanie diet odchudzających w przypadku wielu osób nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Tymczasem, aby zgubić dodatkowe kilogramy i móc cieszyć się zgrabną sylwetką, należy zrozumieć, na czym właściwie polega proces odchudzania. Oto 4 rzeczy, które warto o nim wiedzieć.

Odchudzanie siedzi w głowie

Pozornie wydaje się, że odchudzanie dotyczy naszego ciała, a nie psychiki. Niemniej jednak do całego procesu trzeba się odpowiednio przygotować, zanim rozpoczniemy walkę o szczupłą sylwetkę. Przede wszystkim warto wyznaczać sobie drobne, stosunkowo łatwe do zrealizowania cele, które będą nas motywowały o dalszej pracy. Musimy również widzieć sens podejmowanych przez nas działań oraz zdać sobie sprawę z tego, że aby schudnąć, będziemy musieli zmienić swoje nawyki żywieniowe i więcej się ruszać. Samo stosowanie leków na odchudzanie, które są obecnie bardzo popularne, nie przyniesie oczekiwanych efektów, choć oczywiście mogą one wspomóc walkę z nadprogramowymi kilogramami.

Powoli, lecz efektywnie

Lekarze i dietetycy są zgodni co do tego, że nie powinno się tracić kolejnych kilogramów w zbyt szybkim tempie. Optymalna utrata wagi to 0,5-1 kg na tydzień. Wynika ona bowiem nie z głodzenia organizmu, a ze zmiany nawyków żywieniowych i oczywiście zmniejszenia kaloryczności posiłków. Zbyt szybka utrata wagi może:

  • prowadzić do efektu jo-jo,
  • powodować gorsze samopoczucie, które występuje w wyniku niedożywienia,
  • być skutkiem rozwijających się w organizmie chorób.

Zdrowa dieta z odstępstwami

Powszechnie wiadomo, że aby schudnąć, należy wprowadzić do menu:

  • świeże warzywa i owoce,
  • pełnoziarniste produkty, takie jak chleb czy makaron,
  • chude mięso i wędliny,
  • chudy nabiał.

Należy natomiast unikać słodyczy czy dań wysoko przetworzonych. Niestety, wielu osobom trudno jest wytrwać na diecie, szczególnie jeśli wcześniej ich codzienny jadłospis obfitował w produkty, które uchodzą za niezdrowe. Na szczęście jednorazowe odstępstwo od diety wcale nie musi niweczyć osiągniętych efektów. Wręcz przeciwnie – jeśli czujemy, że nie wytrzymamy na przykład bez czekolady, raz w tygodniu pozwólmy sobie na 2-3 jej kostki.

Różne formy aktywności

Kluczem do zgubienia dodatkowych kilogramów, a także wymodelowania sylwetki, jest aktywność fizyczna. Przynajmniej 2 razy w tygodniu należy trenować (przez minimum godzinę), aby osiągnąć pożądane efekty. Pamiętajmy jednak o codziennej dawce ruchu, jaką może stanowić chociażby spacer szybkim marszem. Warto wykorzystywać każdy moment na to, aby nieco się poruszać – na przykład zamiast jechać windą, możemy pójść po schodach, a zamiast jechać do sklepu autem, przejść się na zakupy.

Fot.:pixabay.com

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swojeimię