Zimowe zapasy – jak przygotować sobie naturalne źródła energii i zdrowia?

0
791
Miska suszonych owoców
Czego brakuje Ci w tych coraz bardziej ponurych jesienno-zimowych miesiącach? Słońca, to pewne. Czego jeszcze? Zgadujemy, że dostępu do świeżych owoców i warzyw, które… mają smak. Cóż, niektóre rzeczy trudno przeskoczyć. Ale z drugiej strony można znaleźć dla nich zamienniki, które umilą Ci oczekiwanie na przyjście wiosny i powrót lata z szeroką ofertą kolorowych, soczystych i pachnących produktów. Tymi zamiennikami mogą być np. suszone warzywa i owoce, najlepiej domowej roboty. Wtedy są najzdrowsze!

Z tekstu dowiesz się:

  • jak przygotować się do suszenia warzyw i owoców w domu,
  • dlaczego warto suszyć owoce,
  • jakie są zalety suszonych warzyw,
  • jak przechowywać suszone owoce i warzywa.

Jak wiesz, suszone warzywa czy owoce można bez problemu kupić w dowolnym sklepie. W paczkach lub na kilogramy. Jednak to te zrobione w domu smakują najlepiej, a do tego są najzdrowsze. Możesz je przygotować w piekarniku albo w suszarce spożywczej. Ten drugi sposób będzie na pewno szybszy, skuteczniejszy i wygodniejszy.

Jak przygotować się do suszenia warzyw i owoców w domu?

Jeśli dopiero zaczynasz i po prostu chcesz sprawdzić, czy to wyjdzie i czy takie zapasy rzeczywiście się przydają, wykorzystaj po prostu domowy piekarnik.

Z kolei jeśli już wiesz, że domowe suszonki z warzyw i owoców to idealne źródło smaku i zdrowia, zdecyduj się na kupno suszarki spożywczej. Taka suszarka do grzybów czy owoców zrobi za Ciebie praktycznie całą robotę. Nawet nie musisz jej pilnować. Wybierz suszarkę o dużej mocy i odpowiedniej powierzchni suszenia, żeby móc suszyć kilka warstw produktów jednocześnie.

Przyda Ci się także krajalnica, dzięki której łatwo pokroisz owoce w idealne, łatwe do suszenia plastry.

Suszone owoce – poznaj ich zalety

Wymienimy 3 najważniejsze, bo to one powinny najbardziej Cię przekonać:

  • 1) suszone owoce to świetna alternatywa dla świeżych owoców poza sezonem – są zdrowym źródłem energii i doskonałą przekąską,
  • 2) owoce suszone w suszarce spożywczej mają wysoką zawartość błonnika, soli mineralnych i witamin – dostarczasz więc organizmowi cennych składników odżywczych,
  • 3) suszone owoce bardzo łatwo przechowywać – nie są zbyt wymagające, a Ty masz zapasy na całą zimę!

Jeśli zależy Ci na dostarczaniu sobie i swoim najbliższym jak największej ilości witamin i minerałów w każdym posiłku, to suszone owoce sprawdzą się do tego idealnie. Zwłaszcza że do jest wiele różnych owoców, które można poddać procesowi suszenia, np.:

  • winogrona,
  • morele,
  • śliwki,
  • jabłka,
  • żurawinę,
  • gruszki,
  • banany.

Musisz jednak pamiętać, że suszone owoce mają zdecydowanie więcej kalorii niż świeże. Warto więc odpowiednio dawkować sobie tę przyjemność w codziennej diecie.

Jakie zalety mają suszone warzywa?

Tak naprawdę tutaj sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku owoców. W suszonych warzywach, dzięki usunięciu wody, kondensuje się wiele cennych składników.

Najłatwiej pokazać to na przykładzie grzybów. Świeże grzyby składają się głównie z wody – mają więc mało kalorii, ale przy okazji cechują się też niską wartością odżywczą. Z kolei po wysuszeniu w grzybach koncentrują się wapń, selen, fosfor i potas – wszystko, czego Twój organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

W suszarce spożywczej wysuszysz także warzywa, np. pomidory czy pietruszkę.

Jak przechowywać suszone warzywa i owoce w domu?

Dobra wiadomość jest taka, że jest to całkiem proste. Suszone warzywa i owoce potrzebują szczelnego pojemnika i przechowywania w pomieszczeniu bez dostępu do wilgoci i światła. Pojemniki próżniowe sprawdzają się w tej roli idealnie.

Tak przechowywane suszone warzywa i owoce wytrzymają nawet kilka miesięcy – w sam raz na jesień i zimę!

Jak widzisz, dbanie o swoją energię i zdrowie jest całkiem proste, jeśli wiesz, czego Ci do tego potrzeba!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Wpisz swojeimię