Magazyn dla rodziców i dzieci.

 

Naturalne wzmacnianie odporności

0
  03/11/2017  |   Kategoria Zdrowie

Okres jesienno-zimowy to czas, kiedy wzrasta ryzyko zachorowań. Niskie temperatury i niesprzyjające ciśnienie mogą odbić się na naszym zdrowiu, dlatego warto zadbać o wzmocnienie odporności. Pamiętajmy, że przyjmowanie niektórych leków, a zwłaszcza antybiotyków, może ją osłabić, dlatego w tym celu najlepiej sięgać po naturalne sposoby, jak np. mieszanki i wywary ziołowe. Pomyśleć możemy także o zmianie diety, bogatej w witaminy. Co jeszcze może pomóc nam wzmocnić odporność?

Aktywność fizyczna podstawą dobrego zdrowia

Zimą zazwyczaj nasza aktywność fizyczna spada, głównie ze względu na mróz panujący na zewnątrz. Dni są coraz krótsze, a nam brakuje energii. Nie możemy jednak zapominać o pozytywnym wpływie ruchu na zdrowie. Wystarczy poświęcić zaledwie 2 godziny tygodniowo na jedną z form aktywności, aby poczuć się lepiej i wzmocnić odporność. Regularne spacery, jogging, pływanie, bardzo dobrze wpływają na górny odcinek oddechowy, dzięki czemu zapomnimy o zapaleniu gardła, migdałków czy krtani. Pamiętajmy, że na zimowy spacer koniecznie musimy się odpowiednio ubrać, aby nie zmarznąć.

Zbilansowana dieta wzmacniająca odporność

Jaka powinna być dieta, która pozwoli wzmocnić naszą odporność? Na pewno bogata w warzywa i owoce, które zawierają przeciwutleniacze w postaci antyoksydantów. Będą to głównie witaminy z grupy A, C i E, znajdziemy je chociażby w szpinaku, brokułach, marchwi, czerwonej papryce, pomidorach oraz cytrusach. Do jadłospisu warto dodać także kiszonki (kapusta, kiszone ogórki, kwas chlebowy), zawierające naturalne probiotyki. Tego rodzaju produkty przywracają równowagę flory bakteryjnej i stymulują układ immunologiczny. Na liście niezbędnych produktów powinny się pojawić również jogurty naturalne z żywymi kulturami bakterii. Mają one dobry wpływ na nasz organizm ponieważ pobudzają białe ciałka krwi do wzmożonej aktywności. Innym produktem, który może pozytywnie oddziaływać na nasze zdrowie jest miód, zwłaszcza manuka, gdyż wykazuje działanie antybakteryjne.

Zioła na poprawę odporności

Skuteczne działanie ziół znane jest już od stuleci. Ich rola w zwiększaniu odporności organizmu jest bardzo duża. Skorzystać możemy m.in. z maści, syropów, nalewek i olejków ziołowych. Coraz bardziej popularne są również mieszanki ziół w postaci leków, które chronią przed infekcjami. Które z nich należy wybierać? Wśród ziół, które warto stosować w okresie jesienno-zimowym najczęściej wymienia się dziurawiec, stokrotkę, pokrzywę i kolendrę, gdyż wpływają na poprawę odporności i jednocześnie nie obciążają układu trawiennego. Pod tym względem przoduje szczególnie tymianek, który zapewnia ochronę przed drobnoustrojami. Na przeziębienia najlepsze będą takie zioła jak: koper włoski, bratek polny, majeranek czy korzeń lukrecji. Dzięki nim skrócimy okres infekcji. Często pod tym względem wspomina się także o właściwościach aloesu, który zawiera wiele witamin, kwas foliowy oraz cholinę, dzięki czemu działa przeciwzapalnie i bakteriobójczo. Wspomnieć trzeba także o czystku, który hamuje rozwój stanów zapalnych w organizmie.

Wzmocnić odporność możemy na wiele sposób, najskuteczniejsze będą jednak metody naturalne. Poza aktywnością fizyczną, dietą i stosowaniem ziół, pamiętajmy również o odpoczynku, gdyż pozwala nam się zregenerować. Przemęczony organizm jest o wiele bardziej podatny na infekcje, dlatego warto zadbać także o swoje zdrowie psychiczne.

Na podstawie: http://www.lekinatury.pl/pl/porady/sprawdzone-sposoby-na-odpornosc.html


0 komentarzy



Skomentuj


Odpowiedz


(wymagane)